Reduceri de la 12% până la 18% la full size + cadouri Detalii ofertă
Intră în cont Coș 0

Nu ai niciun produs în coș.

Categorii

5 afirmații înșelătoare despre cosmetice

Indiferent de unde cumperi produse de îngrijire a pielii sau de machiaj, vei găsi cel puțin un produs, probabil mai multe, cu afirmații înșelătoare sau exagerate până la absurd. Multe companii de cosmetice fac afirmații prea frumoase ca să fie adevărate doar pentru a-ți atrage atenția.

Probabil te întrebi: Dar reglementările privind veridicitatea în publicitate? Cum scapă aceste mărci nepedepsite? Bazându-ne pe decenii de cercetare a acestei industrii fascinante, uneori frustrante, am demitizat mai jos cinci dintre cele mai false afirmații despre cosmetice.

texturi creme

Hipoalergenic

„Hipoalergenic” înseamnă că un produs este puțin probabil sau mai puțin probabil să provoace reacții și, prin urmare, este mai potrivit pentru pielea sensibilă (1). Nu este adevărat, iată de ce: Nu există metode de testare acceptate, restricții privind ingredientele, reglementări, ghiduri, reguli sau proceduri de niciun fel, nicăieri, pentru a determina dacă un produs se califică drept hipoalergenic.

Mai multe dovezi: Am analizat sute de produse etichetate „hipoalergenice” sau „potrivite pentru pielea sensibilă” care conțin ingrediente problematice, capabile să provoace o reacție de sensibilizare. Chiar și Administrația pentru Alimente și Medicamente din Statele Unite afirmă: Nu există standarde sau definiții clare care să stabilească folosirea termenului „hipoalergenic”. Termenul înseamnă orice dorește o anumită companie să însemne (2).

În loc să te concentrezi pe cumpărarea de produse „hipoalergenice”, asigură-te că eviți produsele care conțin ingrediente care sensibilizează pielea, cum ar fi parfumul (fie el natural, fie sintetic), alcoolul denaturat, laurilsulfatul de sodiu, uleiurile estențiale parfumate precum cele de trandafir și lavanda, precum și de mentă și citrice. Aceste ingrediente apar în multe produse și toate sunt problematice pentru piele, indiferent de afirmațiile de pe eticheta produsului.

Știm că ingredientele sensibilizante reprezintă o problemă majoră pentru toate tipurile de ten – de aceea, fiecare produs Paula’s Choice este formulat pentru a fi non-iritant. Ne place când vedem alte companii de cosmetice făcând același lucru, pentru că este cu adevărat ceea ce este cel mai bine pentru pielea ta.

Notă: Dacă ai pielea foarte sensibilă, cu roșeață, gama noastră CALM poate fi cea mai bună opțiune pentru a-ți îngriji pielea.

Non-comedogenic

Chiar nu poți avea încredere în niciun produs care pretinde că este „non-comedogenic” (sau mai puțin comunul „non-acnegenic”) deoarece, la fel ca în cazul termenului hipoalergenic, nu există standarde aprobate sau de reglementare pentru acești termeni, nicăieri în lume.

Fără a exista standarde sau îndrumări, chiar și cea mai bogată și uleioasă cremă hidratantă poate pretinde că „nu va bloca porii”. În general, cu cât produsul are o textură mai grasă și consistentă, cu atât este mai probabil să blocheze porii.

În schimb, dacă ai tenul gras sau predispus la apariția de pori blocați, evită produsele cu o consistență bogată și cremoasă. Caută produse care au o textură lichidă, de gel sau de ser, extrem de lejer sau o consistență de loțiune pe bază de apă. În general, produsele cu texturi mai lejere sunt mai puțin susceptibile de a bloca porii sau de a agrava erupțiile cutanate. Descoperă gama noastră Clear Anti-Acnee.

Cosmeceutic/dermatocosmetic

Cuvântul „cosmeceutic” (o combinație a termenilor „cosmetic” și „farmaceutic”) a fost inventat pentru a descrie produsele cosmetice despre care se presupune că au un anumit nivel (dovedit sau nu) de beneficii speciale față de cosmeticele obișnuite.

Adevărul? Este doar un alt termen de marketing fără reglementări sau standarde în spate. Asta înseamnă că orice companie (fie că provine de la un cabinet medical, un salon sau un centru spa medical) își poate eticheta produsele drept cosmeceutice, indiferent de conținutul acestora. Nu există ingrediente de calitate cosmeceutică, nicăieri în lume.

Dar ce se întâmplă cu diferitele „grade” de ingrediente? Există cu siguranță diferite grade de puritate (de la ingredientele standard până la farmaceuticele cu puritate mai mare de 99.5%), dar folosirea lor nu se limitează doar la cele mai scumpe mărci sau la mărcile vândute doar de esteticieni sau dermatologi. Toate liniile de produse cosmetice au acces la aceleași ingrediente, iar acestea sunt folosite în întreaga industrie cosmetică.

Îngrijire naturală a pielii

Un număr tot mai mare de companii de cosmetice își laudă produsele ca fiind fabricate strict din ingrediente naturale, ceea ce sugerează că naturalul este cel mai bun și orice nu este 100% natural este dăunător. În realitate, deși există o mulțime de ingrediente naturale pentru îngrijirea pielii care sunt benefice pentru piele, există și multe care pot provoca daune reale pielii și îi pot împiedica capacitatea de a arăta și de a se simți mai tânără, printre care uleiurile esențiale (care apar frecvent în gamele de îngrijire a pielii „naturale”).

La confuzie se adaugă și faptul că unele game de produse care își laudă statutul natural includ și ingrediente sintetice. Deși acest lucru nu este deloc rău, este înșelător pentru consumatori. O altă problemă este că nu există un standard național sau global despre ce înseamnă exact natural, așa că în multe cazuri este o presupunere și depinde de companii să definească cum îl percep.

Special conceput pentru pielea matură

Această afirmație nu mai este folosită atât de des, dar încă apare și este problematică, din mai multe motive. Principala problemă este că firmele de cosmetice definesc întotdeauna „tenul matur” ca fiind cel care apare la o vârstă arbitrară, de obicei peste 50 de ani, când, dintr-o dată, ar trebui să începi să folosești una din cremele cu textură bogată pe care o promovează.

În realitate, persoanele de toate vârstele (inclusiv cele peste 50 de ani) se pot confrunta cu tenul gras și cu erupțiile cutanate, motiv pentru care o formulă universală pentru „ten matur” nu este potrivită. (3). Vârsta în sine nu este un tip de ten. Sigur, problemele pielii, cum ar fi ridurile, culoarea neuniformă a pielii și pierderea fermității, apar mai constant pe măsură ce îmbătrânim, dar acest lucru este valabil și pentru persoanele de 30 și 40 de ani.

Nu există standarde speciale în formulare care să facă produsele etichetate „pentru ten matur” mai bune sau „mai anti-îmbătrânire” decât produsele formulate pentru alte tipuri de ten sau alte probleme. Majoritatea produselor vândute pentru tenul matur sunt doar creme hidratante excesiv de emoliente, care pot conține sau nu ingredientele regeneratoare de care are nevoie pielea care prezintă semne de îmbătrânire. De aceea, este o greșeală să lași această afirmație să îți ghideze decizia. Descoperă gama noastră Resist Anti-Aging.

O notă importantă: procesul menopauzei, împreună cu anumite proceduri medicale, provoacă pierdere de estrogen, ceea ce duce la un ten cu deficit de estrogen. Deficitul de estrogen accelerează semnele vizibile ale îmbătrânirii, cum ar fi pierderea fermității, culoare neuniformă, riduri. Soluția în acest caz este de a căuta produse care conțin fitoestrogeni și care se adresează în mod specific pielii cu deficit de estrogen, nu doar produse care pretind că sunt create pentru „pielea mai îmbătrânită” și care sunt fabricate fără a se ține cont de acest aspect (4).

Referințe pentru aceste informații

1. Clinical and Experimental Dermatology, Ianuarie 2004, pag. 325-327
2. https://www.fda.gov/Cosmetics/Labeling/Claims/ucm2005203.htm
3. Journal of the American Academy of Dermatology, Ianuarie 2008, pag. 56-59
4. International Journal of Molecular Sciences, Octombrie2021, pag. 1-26
5. Advances in Wound Care, Februarie 2013, pag. 5-10
6. PLOS One, Decembrie 2009, ePublication

Produse recomandate