Indiferent de unde alegi să cumperi produse de îngrijire sau de machiaj, vei observa că una sau mai multe afirmaţii sunt exagerate sau de-a dreptul înşelătoare. Multe companii cosmetice se avântă în afirmaţii prea bune pentru a fi adevărate pentru a-ţi atrage atenţia, aşa că probabil te întrebi: Cum reuşesc firmele să scape de asta? O să-ţi explicăm folosindu-ne de cei 35 de ani de cercetare a acestei industrii fascinante şi uneori frustrante.
Nu contează de unde preferi să cumperi produse de frumuseţe, vei fi bombardată cu produse noi (pe lângă produsele cult) care pretind că vor face lucruri extraordinare pentru pielea ta. Potopul constant de informaţii şi produse poate fi ameţitor – şi asta fără să mai luăm în calcul revistele de modă, reclamele de la televizor, home shopping şi numeroasele bloguri şi videouri de beauty care sunt peste tot!
E uşor să te laşi pradă frustrării când nu ai cum să ştii cine spune adevărul, dar nu renunţa! Adevărul din spatele afirmaţiilor fanteziste este că sunt multe branduri care oferă produse cu formule nemaipomenite. Te vom ajuta să treci peste nebunia asta şi-ţi vom spune care este adevărul din spatele unor mituri cosmetice pe care probabil le-ai luat de bune ani la rând!
Bazându-te pe aceste informaţii care sunt susţinute de cercetări ştiinţifice, vei putea găsi produsele care chiar funcţionează, indiferent de tipul şi problemele pielii!
Termenul hipoalergenic presupune că un produs este mai puţin probabil să cauzeze o reacţie alergică, şi, din această cauză, este mai bun pentru pielea sensibilă sau predispusă la alergii, însă nu este adevărat. Nu există metode de testare acceptate, restricţii de ingrediente, reguli, directive, indicaţii sau orice ce alt fel de proceduri, nicăieri în lume, care să determine dacă un produs poate fi clasificat ca fiind sau nu hipoalergenic.
Am făcut recenzii la sute de produse etichetate ca fiind “hipoalergenice” sau “bune pentru pielea sensibilă” care conţin ingrediente problematice care, de fapt, declanşează apariţia erupţiilor sau reacţiilor adverse în cazul pielii sensibile.
Chiar şi FDA spune “Nu există standarde federale sau definiţii care să reglementeze folosirea termenului hipoalergenic. Termenul înseamnă exact ceea ce vrea o companie cosmetică să însemne.”
În loc să vă uitaţi după “hipoalergenic”, evitaţi produsele care conţin ingrediente care sensibilizează pielea: parfum (atât natural, cât şi sintetic), alcool denaturat, sodium lauryl sulfate şi toate formele de mentă, camphor şi citrice. Aceste ingrediente se regăsesc într-o mulţime de produse. Toate sunt problematice pentru piele indiferent de ceea ce afirmă ambalajul.
Ştim că iritanţii sunt o problemă majoră atunci când vine vorba de îngrijirea pielii, aşa că produsele Paula’s Choice nu conţin iritanţi. Ne bucurăm când vedem că şi alte companii cosmetice formulează aşa produsele, pentru că aşa e cel mai bine pentru pielea ta.
Dacă ai piele extrem de sensibilă gama noastră Calm poate fi cea mai bună opţiune pentru a calma roşeaţa şi a oferi confort pielii.
Nu poţi să ai încredere într-un produs care se laudă a fi non-comedogenic (sau mai puţin folositul non acneic) pentru că nu există standarde aprobate sau reglementate pentru aceste promisiuni nicăieri în lume.
Fără directive şi standarde în vigoare, până şi cel mai dens şi unsuros produs poate să afirme că “nu va bloca porii”! Ca o regulă generală, cu cât mai dens este un produs, cu atât mai mult e posibil să blocheze porii.
Şi uita de “nu conţine ulei”! Sunt o grămadă de ingrediente care pot face tenul să se simtă uleios şi nu sunt încadrate la uleiuri. Cumpărarea de produse care susţin că nu conţin uleiuri nu este soluţia pentru un ten gras sau predispun la acnee.
În schimb, dacă ai ten gras sau pori blocaţi, evită produsele care au consistenţă cremoasă densă. Caută produse care au o consistenţă de lichid, gel, ser sau loţiune pe bază de apă. Folosind produse cu o textură uşoară este mai puţin probabil să se blocheze porii sau să apară erupţii.
Cuvântul “dermacosmetic” a fost gândit să descrie produse cosmetice care se presupune că au nişte beneficii (dovedite sau nu) mult mai mari decât produsele cosmetice obişnuite.
Adevărul? E doar un termen de marketing; nu există reglementări sau standarde aşa că oricine (de la un cabinet medical până la salon sau spa) poate să-şi denumească produsul dermatocosmetic, indiferent de ce conţine. Nu există clasificare a ingredientelor dermatocosmetice nicăieri în lume.
Dar cum e cu clasificarea ingredientelor? Aceasta există, dar folosirea lor nu este restricţionată doar pentru brandurile scumpe sau doar pentru brandurile care sunt vândute de esteticieni şi dermatologi. Orice linie cosmetică are acces la aceleaşi ingrediente pe care le foloseşte toată industria. Să cazi în plasa acestei afirmaţii este o metodă sigură de a arunca banii aiurea!
Această afirmaţie pare oficială şi profesională, dar – surpriză – nu are nici un fel de susţinere în industria cosmetică sau medicală.
“Aprobat de dermatologi” poate însemna ceva sau poate să nu însemne nimic.
Ce nu ştim noi este dacă dermatologul este sau nu pe ştatul de plată al companiei cosmetice (cei mai mulţi sunt şi e logic să “aprobe” produsul – în plus, când aţi văzut ultima dată un produs “respins de dermatologi”?) şi ce standarde foloseşte dermatologul pentru a aproba un produs.
Acelaşi lucru e valabil şi pentru “testat dermatologic”. Dacă nu ai informaţii privind modul în care s-a făcut testul şi care au fost rezultatele, poate să însemne ceva bun, ceva rău sau ceva fără sens – şi de cele mai multe ori ultima varianta este cea reală.
Chiar dacă această afirmaţie nu mai este aşa comună, încă apare şi este înşelătoare din multe puncte de vedere. Problema este că întodeauna companiile definesc tenul matur ca fiind tenul unei femei, în general în jurul vârstei de 50 ani, când dintr-o dată pielea devine uscată. Dar pielea nu se schimbă brusc la 50 de ani şi nici nu devine automat uscată.
În realitate, vârsta nu e o problemă a pielii. Multe femei de peste 50 de ani au tipuri de ten diferite. Probleme precum riduri, aspect neuniform al tenului şi pierderea fermităţii sunt des întâlnite, dar asta se întâlneşte şi la femei de peste 30 şi 40 de ani. De fapt femeile de orice vârstă pot avea ten gras şi erupţii (întrebaţi-o pe Paula; la 63 de ani încă are ten mixt).
Nu există standarde clare care să confirme că produsele pentru ten matur sunt mai bune decât produsele formulate pentru alte tipuri de ten; produsele pentru ten matur nu au un efect anti îmbătrânire mai deosebit. De cele mai multe ori produsele pentru ten matur sunt produse extrem de emoliente, care nu oferă ingrediente capabile să lupte cu semnele îmbătrânirii. De acea poate fi o greşeală să laşi această afirmaţie să influenţeze decizia de cumpărare.
Ceea ce poţi să faci este să urmezi o rutină de îngrijire bine pusă la punct care să se adreseze tipului tău de ten şi nevoilor sale, indiferent de vârsta pe care o ai. Articolul nostru Cum funcționează o rutină complexă de îngrijire este un punct de pornire foarte bun pentru a învăţa ce ar trebui să conţină rutina ta şi de ce fiecare pas este esenţial pentru a avea un ten aşa cum ai visat!
SC Evora Blue SRL - RO30746151
Str. Lacului, Nr. 8, Cam. C, Et. 1, Ghiroda, Timiș
0733 098 360
© Copyright 2024 Paula's Choice. Toate drepturile rezervate.
Paula's Choice și Cosmetics Cop sunt mărci înregistrate ale Paula's Choice LLC.
Toate prețurile afișate pe site sunt exprimate în LEI și includ TVA (Taxa pe valoarea adăugată)